Khamis, 13 Oktober 2011

kita.

kita
tidak pernah ada rasa yang sama
kita tidak bermimpi untuk menjadi satu
tak akan bersatu
langit dan bumi tidak pernah restu
dan apabila tiba pada waktu kemuncaknya
kita adalah daun yang gugur
mati.
tinggal memori


pada detik yang kita ketahui
kita masih bingung pada hal hati
kita (atau hanya aku)
mengelak bicara sesuatu yang manis
kita,
menjaga hati  untuk orang-orang yang kita kasih
kita (mungkin aku saja)
memilih lihat masing-masing bahagia  dalam pedih




dan kita
tidak akan terhenti
kasih masih abadi
janji tetap bersemi
aku takkan pergi
tinggalkan seorang kawan sebaik kamu
namun
aku bukan malaikat yang sentiasa ada melindungi 
sampai nanti,
tiba hari,
aku akan berlalu 
pada waktu yang benar-benar kau tak memerlukanku.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan