Selasa, 18 Oktober 2011

selamat jalan untuk kau yang memilih pergi.

kita
memang tidak pernah sama wahai kasih
barangkali kita hanya sunyi
kita ditemukan  cara kilas
bermain kata
menguji hati
mengetuk ego 
mimpi asmara berdua




kasih
sememangnya aku cuba fahami
apa yang ada dalam hatimu
tak ku mengerti teriakan jiwamu
seakan kau melihat aku perayu cinta
mampu menukar garam menjadi manis




rindu kini berjarak
kita terpisah
aku di barat
kasih di utara
kita memandu mimpi
kita menamatkan mimpi
kita kembali pada realiti


ada waktunya
aku berharap agar ada setitik memori
yang ku bekal buatmu saat menyendiri
oh ya,
aku bukan siapa-siapa
hanya pelangi yang hilang bila keringnya basah
berbahagialah dengan jalan dicipta untukmu
semoga kasih gembira
kelak
bertemu kita disetiap tingkat syurga
selamat jalan  untuk kau yang memilih pergi.

















Tiada ulasan:

Catat Ulasan