Rabu, 13 Oktober 2010

rintihan rasa mat rock hina

            



        pantas pendek masa berlalu,terus berlalu ikut had umur pengundi
        dari rabak kangkang hingga tertutup mana sisi kemaluan
        rambut panjang lagak perajurit kidal menghayun-hayun panji aman
        kesat egois madah permulaan kata tanpa kekangan adab timuran
        mereka pandang,atas bawah bulat mata mengumpat  senyum gigi emas       
        tegur tanya apa fahaman? dari mana datang budaya
        saya senyum terus tunduk persis mamanda mohon berlalu
        kurang ajar mulut berapi bukan caranya
        ketuk sinis bukan lawannya
        pentafsiran peribadi selalu disalah erti
        ada otak tetapi disesatkan perkembangan perdana
        bulat-bulat percaya kami ini hina
        larang anak itu bukan kawanmu
        aku tidak mengajar begitu
        anak mengganguk setuju
        pusing belakang kenyit mata padaku
        malam ini tubuh milik semua manusia
        saya anak ikut kata keluarga
        pergi hiburan kala mereka diulit lena
        muzik aku,kamu,dia,mereka,sana,situ tiada beza
        cuma gaya aku tidak secukup sifat mereka
        lentur badan struktur muka tidak seindah dia dan dia
        mereka kritis,aku tepis
        kerana aku,dia dan dia serta mereka pernah dibawah sama
        beza aku hanya ditakuk lama
        aku idealis,mereka hero gadis-gadis
        melawan si melatah ada cara dan penumbuk ajarnya
        mereka begitu,biarkan begitu
        arus depan bagus untuk mereka
        aku tidak begitu
        sebab aku memang bukan begitu
        dan aku tidak perlu ikut begitu
        hina itu sentiasa berlegar-legar
        merayap-rayap terjah telinga yang sebal dan tebal, mungkin dah bebal
        aku hina dipandangan mereka
        terima kasih tidak terhingga
        terbukti cara kita tidak sama..
        
        

Tiada ulasan:

Catat Ulasan