Sabtu, 7 Mei 2011

kepada ibu yang masih gagal aku bahagiakan.



diluar sana,ibu  bagai ratu tertinggi dalam hati
tiada yang rela lihat ibu dicela
ibu segalanya
tunjang kita bilamana  ragui diri
nafas kita dalam rujukan hidup
cinta yang utuh,yang bila mati penamat cerita


damai ada pada ibu
cinta ada pada ibu
restu dan kasih ada pada ibu
kebahagiaan
kesuciaan
kemuliaan
sebutan paling indah semuanya.
dan aku
apa yang kubalas?


kehidupan aku, kubayar dengan tangis ibu
lelah ibu, pengorbanan aku padamu
geram ibu, permainan harianku
sakit ibu, halus di pandanganku


ibu
selalulah ada untukku
setiap hembusan itu aku perlu
setiap jejak langkahku perlu doamu
 sesaat tidak pernah tiada rindu
dan setiap apa yang ku gapai
semua dari jerit perit ketika rahimmu mengeluarkanku..
terima kasih ibu
aku masih cuba bahagiakanmu.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan