Isnin, 30 Mei 2011

rasa.




perlip bagiku  rumit
aku kikis jiwa
buang rasa kasih
aku timbus dengan pasir-pasir kesumat
biar tertanam jiwa dimiliki dan memiliki


namun
kudapati rasa ini tetap ada
aku menolak namun hadir memaksa menerjah raga
dalam terungkap aku lihat bahagia rasa berdua
jika cakerawala juga berkasih dengan bumi
kenapa tidak aku mencuba
dan iya
kau wanita itu...


..yang membuatkan aku menjadi tidak menentu
yang membuatkan aku mengerti erti malu
yang membuatkan aku ingin menyentuh hatimu
jejak-jejak mimpi makin jelas ukiran wajahmu
dalam sehari terubah
aku sudah mengalah


ya tuhan,
runtuhkan tembok ini
patahkan sumpah-sumpah aku yang lalu
kerana dia melumpuhkan setiap patah janjiku
jadikan dia separuh hatiku
meski hanya suku  ku ketahui kisahnya.





.

1 ulasan:

  1. rasa kasih memang tidak mampu kita buang..kadangye ia hadir sedang kita nazak dijiwa..

    biarkan saja...kerna ia akan hilang juga bila sampai waktunya

    BalasPadam