Selasa, 21 September 2010

ini senjata aku

  
      

          ini senjata aku
          dicipta dan disumbangkan dari seluruh ilmuwan dunia
          yang idea dan ideologi bertentangan dari hakiki
          untuk  mereka sujud dan junjung dicelahan tapak kaki
          ini senjata aku
          jangan dipersoalkan
          kelak musibah melanda dirimu
          segala keturunan diawasi
          segala peribadi diselongkar dari akar umbi
          ini senjata aku
          bukan senapang atau atom
          bukan tombak atau busur
          bukan  pedang atau luk 7
          ini senjata aku
          keluar dari makrifat
          lari dari tarikat
          hilangkan hakikat
          hapuskan syariat
          aku cipta yang baru
          untuk satukan dibawah paksi jitu
          mengikut gerak pusing jangka lukis
          setajam dan senipis itu
          aku masukkan ke dalam otak kalian
          sedikit demi sedikit
          dari sekecil zarah hingga terbeku di minda
          sebati menjadi anutan
          dari mula perisytiharaan
          hingga permulaan matahari di barat
          ini senjata aku
          yang tepat ke hati
          merangkul segala kuasa duniawi
          tidak kira dari asal pribumi
          dari lengkap celana hingga ditutupi yang wajib diri
          ini senjata aku
          keadilan itu hanya aku
          kekuasaan itu hanya aku
          hiburan itu aku
          syura dan muzakarah itu dibawah tadbir aku
          aku taburi duit
          tutup lohong-lohong mulut hitam
          tutup mulut timur barat
          kerana ini senjata aku
          teknologi itu ciptaan aku
          aku pandang
          aku lihat
          aku renung
          aku halusi
          aku tahu siapa dirimu
          apa mahu dirimu
          apa serakah jiwa keinginanmu
          apa dalil untuk melawan juang imanmu
          kerana banyak tikaman dari belakangmu sendiri
          tidak kamu tahu
          tidak kamu sedar
          kerana ini senjata aku!
        
        
        
        

Tiada ulasan:

Catat Ulasan