Rabu, 22 September 2010

kata-kata sampah yang direka saya

 
                                      
                                                    

    kita harapkan keajaiban setiap hari
    tapi kita lupa kita terselak keaiban sendiri

    kita redah setiap liku lubang
    sampai kita lupa dah banyak kali tersadung

    banyak yang harapkan kebersihan
    hingga lupa sampah pernah berjasa

    jangan direnung  sepi orang yang tidak berpendidikan tinggi
    mungkin tuhan kurniakan bakat tidak terperi
  
    tidak mungkin aku mampu berdiri
    jika aku sudah lali jatuh berkali-kali
  
    aku selalu ditimpa susah
    sebab aku malas berusaha
    jika aku rajin berusaha dan terlebih senang limpahnya
    mungkin lagi hina aku kerana lupa tentangNYA
  
    aku akan undur
    bila orang sudah tegur
    aku akan bangun bila orang sahut
    aku akan lawan jika panji ditangan lawan
  
    tidak sedetik lupakan kawan
    kerana kawan asyik hanyut di dunia yang hilang perawan

    jika diberi kata nista kepada diriku
    aku akan senyum
    jika dibandingkan ayam dengan wajahku
    aku akan tersinis
    mana mungkin akan kumaki
    kalo ku maki sama seperti ayam berkokok tidak resah diri
  
    aku kisah jika penampilan di cemuh
    sebab mereka lihat penampilan dulu dari peribadian
    itu adat resam
    yang aku tak paham
    itu yang dipegang
    yang lain semua halal
  
    ayah aku bersahabat dengan sampah
    sebab itu aku membesar dengan gagah
    gagah mental melawan setanggi wangi
    sebab itu dewasa ini aku tidak malu selongkar sampah
    kerana dalam sampah mungkin ada bahagia
  
    anda  atau saya
    berbeza personaliti
    saya mohon melangkah
    biar saya sendiri
    biar saya tanggung begini
    mungkin apabila saya sudah pergi
    baru atau mungkin langsung tidak tahu
    saya pernah  wujud di bumi ALLAH  ini.
    

  



p/s = apabenda la kulu niy,xde kaitan langsung.



  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan