Khamis, 2 September 2010

sebuah perjalanan

          
         aku berjalan dan terus berjalan
         mencari apa yang ada di hadapan
         melihat sekeliling keindahan rahmat yang diberikan
        dan membuat diriku tawa sendirian
      
         puas aku dongak keatas
         melihat apa yang terbentang luas
         lihat apa khilaf yang aku lakukan
         mencari-cari cara penyelesaian
      
        aku perlukan dorongan
        untuk teruskan jangka kehidupan
        aku perlukan bimbingan
        bagi aku teruskan perjalanan kehadapan
  
       jangan biarkan aku sendirian
       hidup dalam kedaifan
       sesat dalam kejahilan
       buatku lupa akan tuhan
    
      aku tidak takut cabaran
      kerana aku bukan sembarangan
      ada cara dan jalan penyelesaian
      untukku menegakkan kebenaran
    
      pandanglah aku dari hati
      bukan lihatku dengan keji
      aku tidak menagih simpati
      cukup sekadar mengerti apa yang aku lalui
    
     biarkan aku terus berjalan
     walaupun tiada yang temankan
     cukup sekadar  unggas berterbangan
     yang menemani dan mengekori kehidupan
 
    aku akan terus berjalan
    untuk teruskan kehidupan
    mencari makna kehidupan
   dan perbetulkan segala kemungkaran yang aku lakukan.


 
   airul izwan bin zainudin

  
  

    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan