Ahad, 14 November 2010

wanita dan aku.




perasaan bercampur baur
titah sakti melunyai mawar pesona
aluan tempo jazz gimik pengamatan
cello di alun bagai lentikkan gadis misteri
biola digesek merintih dambakan kasih
gendang dipalu kemaskan rangkul belikat
drum dihenyak mulut bertaup
asyik dibuai nyanyian primadona anak satu


oh,pandanganku makin palsu
getik nakalku limpah bertalu
jiwa-jiwa serpihan mat bunga lawang hamparan sisa
halus tubuhnya benang menjatuh
syahwat mengigau bikin aku gerun
esakkan mendekat
aku merapat
menjauh tidak tersempat
aku menduga akal
menghayun erti aku gagal
menolak erti aku konservatif


oh wanita
rayu itu bikin derita
makin ku layu,makin ku dungu
secantik itu akal senipis baghal
seinci tubuh ku mudah menyelak
namun ku gugup berteriak noda
mahu tapi kulepaskan
dia mendekat mencabar iman
aku tunduk memandang tundun
lalu ku cabut mengecut osteogenesis
selamat tinggal
aku lelaki yang gagal...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan